2017. szept. 23.

kisfiúpulóver

Gyerekkoromban anyukám sokat kötött nekünk. Főleg azokra a ruháinkra emlékszem, amikben benne volt a két keze munkája. Egy sereg pulóver, nekem egy-két szoknya, meg volt sapkám is persze.
Azóta nekem is vannak gyerekeim, anyukám pedig kötött már nekik is pulóvert meg mellényt. Hordták/hordják is rendszeresen.
Egy ideje viszont piszkált az, hogy nem igaz, hogy az anyjuk nem képes nekik pulóvert kötni, mindig csak a nagyitól kaptak. Meg milyen már, hogy ennyit kötök, ők meg csak boltiban járnak?

No, a kisebbik már nem. Tegnap óta neki is van egy rendes pulóvere.

Múlt szombaton kezdtem, szerdán fejeztem be. Szombat este itt tartott a dolog. Ez egy egész gombolyag fonal plusz a passzé. Az ujjai már le is vannak választva.

A második gombolyagot két nap alatt kötöttem bele, éppen elég volt a maradék elejéhez-hátához, még maradt is belőle 65 centi.
(A képen az látszik, hogy fölpróbáltam a fiamra, és ő meg nekiállt "kötni" a kilógó tűkkel.)

Az ujjaihoz meg a harmadik gombócot. Nem tudom, mit csináltam rosszul, vagy hogy sikerült két nap különbséggel ennyire máshogy kötni, de az egyik ujjához 21g fonal fogyott, a másikhoz meg nem volt elég a maradék 29g. Kellett 4 méter pluszban (sebaj, volt).

Az alja passzénál gondoltam, hogy menő leszek és jól megtanulom a csőkötéses leláncolást. Itt még bizakodó voltam:

Aztán végül sűrű anyázásba fulladt a dolog. Se jól nem nézett ki, se rugalmas nem volt, se nem sikerült kétszer egymás után ugyanonnan beszúrni azt a nyomorult tűt (még most is ideges leszek, ha eszembe jut). A végén (szép vagy nem szép, nem érdekel) leláncoltam rendesen. Működik és teljesen jó rugalmas a széle.

(Ha nagy leszek, azért csak megtanulom ezt is.)

Nem csicsáztam a dolgot, ez egy egyszerű kis pulóver lett, aminek mindegy, melyik az eleje meg melyik a háta. A minta szerinti lustakötéses részt ki is hagytam az ujjakon.

Adatok:
Minta: Flax (2-4 évesnek való méret, de kicsit néhol nagyobbra kötöttem)
Fonal: Kacskaringó Bonbon, tengermély (kék) és világító fű (zöld) színekben
Tű: a passzékhoz 4mm, a többihez 4,5mm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése